Дима, есть к тебе вопрос.Вот више Вячеслав пишет что подкинул другой расходомер машина завелась, да и при неисправном датчике температуры обычно переливает.Покурил Эльзу и нашел следующее:prj писал(а):Нет, он вообще не используется пока машина не завелась.Sinner, если нажать газ в пол при заводке, чегонибудь меняется?Просто если у тебя по клапану ХХ ошибка висит, то возможно его клинит на холодную и он не может открытся чтобы пропустить достаточно воздуха.В ЭБУ есть карта для заводки машины в зависимости от температуры для него.
Check function
‒ Switch ignition off.
‒ Pull connector off air mass meter.
‒ → Connect multimeter between contacts 1 and 2 to measure resistance.
‒ Specification: 0...0.1 ω
‒ Disconnect the measuring cables at the air mass meter and connect them together. Read the measured value.
‒ Setpoint the same as for the first measurement Note:The displayed value must be the same for both measurements (the earth bridge in the air mass meter is measured). The measured value corresponds to the internal resistance of the measuring cables.If the measured values differ by more than 0.1 ω from each other
:‒ Renew air mass meter -G70.
‒ Reconnect the connector at the air mass meter.
‒ → Push back rubber grommet at connector of air mass meter.
‒ Connect the multimeter for voltage measurement range (direct voltage) between contact 1 and contact 2. Note:Pin assignment is marked on back of connector.
‒ Switch the ignition on.
‒ Specification: 1.2...1.5 V
‒ Start engine and run at idling speed.
‒ Specification: approx. 2.5 V
‒ Fully depress the accelerator pedal and release again (brief actuation).
◆ Specification: Clear voltage rise to 3...5 V If the specifications are not obtained:
‒ Renew air mass meter -G70.
Если я правильно перевел, то привключении зажигания напряжение между контактами 1 и 2 должно быть в пределах 1.2-1.5В иначе Эльза совуетует заменить расходомер. Зачем тогда мозгам оно надо если при заводке расходомер не участвует?