блок KV
Добро пожаловать на Turbo Quattro.
Показано с 1 по 5 из 5

Тема: блок KV

  1. #1
    Местный
    Регистрация
    23.01.2007
    Адрес
    ремонт 99
    Сообщений
    2,331

    По умолчанию блок KV

    и вот, найдя 2.2Т и думая о том как выкинуть свой двигатель на помойку, натыкаюсь на это:

    http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=26392

    I've been staring at TFA (v5) for quite a while again today, basically I've got a fully functioning KV and Various bits of an MC.

    Now looking at TFA it shows

    KV Block (with pistons) is 034 103 101S
    MC Block (with pistons) is 034 103 101K
    3B Block (with pistons) is 034 103 101P
    ABY Block (with pistons) is 034 103 101N

    The KV, MC and 3B also show 054 103 634 can be used, for all three. (I'm assuming this is the block without pistons).

    So the blocks look generic.

    Same goes with the crank, with 034 105 101S being shown for KV, 7A, 3B & ABY.

    All the block images show oil spray jets for the cranks, but I gather from the other threads the KV is missing these. (is that correct?)

    Con-rods are shown as 035 198 401 for the MC and 035 198 401C for the KV, whilst the 3B/ABY is 027 198 401A

    Next goes the heads (10v here).. And this I'm still slightly dragging the brain with... The MB and MC head is identical as 034 103 351G whilst the KV head is also identical with 034 103 351G.

    That just leaves the pistons that are different (obviously) and the flywheels.

    So, either I'm reading TFA like a donkey or a KV engine can be converted to an MB/MC engine with new con-rods, possibly oil spray jets and new pistons. Full stop.

    And converted into a 3B/ABY block with again new con-rods, possibly oil spray jets and new pistons.

    Can some kind soul confirm this as I'm still collecting bits from the MB/MC engine range in readiness of forced induction on the KV engine.

    и вот подумал я...

    может оставить нафик свой блок? 9пока поезжу на AANовском а свой перебиру...

    как я понял - одно отличие - охлаждение масляное... вот как его колхозить хз...

    английский подзабыл, однако как я понял 320 лошадей без форсунок охл.снимали...
    Как отремонтировать девяносто девятую в адские под щаурмой,балтикой 9 и зеленой маркой вщи????

  2. #2
    Местный
    Регистрация
    23.01.2007
    Адрес
    ремонт 99
    Сообщений
    2,331

    По умолчанию



    о как колхозят на моторгрике...
    чёто я туплю совсем...

    http://www.motorgeek.com/phpBB2/gall...turbo2_002.jpg
    Как отремонтировать девяносто девятую в адские под щаурмой,балтикой 9 и зеленой маркой вщи????

  3. #3
    Местный
    Регистрация
    17.01.2007
    Сообщений
    1,126

    По умолчанию

    зачем колхозить блок другой, если есть готовый свой и со всеми необходимыми каналами форсунками охлаждения поршней итд итп??

    понятно если ты ААэНовский угробил вхлам и ищешь блок дешёвый но подходящий... но в твоём случае - какой смысл????

  4. #4
    Местный
    Регистрация
    23.01.2007
    Адрес
    ремонт 99
    Сообщений
    2,331

    По умолчанию

    смысл - нет геморроя с ГИБДД.
    не более того.

    иначе бы вообще не думал про такое.
    Как отремонтировать девяносто девятую в адские под щаурмой,балтикой 9 и зеленой маркой вщи????

  5. #5
    Местный
    Регистрация
    17.01.2007
    Сообщений
    1,126

    По умолчанию

    а ну у вас свои заморочки.

    вот у меня нет проблем с гибдд.

 

 

Ваши права

  • Вы не можете создавать новые темы
  • Вы не можете отвечать в темах
  • Вы не можете прикреплять вложения
  • Вы не можете редактировать свои сообщения
  •  
Back to top