Тюнинг Торсена
Добро пожаловать на Turbo Quattro.
Страница 1 из 2 12 ПоследняяПоследняя
Показано с 1 по 20 из 28
  1. #1
    Новичок
    Регистрация
    29.09.2015
    Адрес
    Ростов
    Сообщений
    10

    По умолчанию Тюнинг Торсена

    Всем привет, кто нибудь пытался модернизировать торсен, или например изготовить новые шестерни взамен изношенных, или может есть готовые варианты? Например модернизировать только на задний привод, или например 25 перед 75 зад распределение. Сильно озадачился данным вопросом. Есть желание, оборудование и умные головы.
    Последний раз редактировалось kiselev953; 29.09.2015 в 12:18.

  2. #2
    Местный
    Регистрация
    28.06.2011
    Адрес
    Тула
    Сообщений
    4,047

    По умолчанию

    электрод тебе в помощь

  3. #3
    Новичок
    Регистрация
    29.09.2015
    Адрес
    Ростов
    Сообщений
    10

    По умолчанию

    Не айс считаю, если делать то делать хорошо, ну или хотя бы просто заменить шестерни изношенные

  4. #4
    Местный
    Регистрация
    28.06.2011
    Адрес
    Тула
    Сообщений
    4,047

    По умолчанию

    купи б.у за 2 рубля и не еби мозг себе

  5. #5
    Новичок
    Регистрация
    29.09.2015
    Адрес
    Ростов
    Сообщений
    10

    По умолчанию

    Цитата Сообщение от Штурман Посмотреть сообщение
    купи б.у за 2 рубля и не еби мозг себе
    Дифф за 2 рубля?

  6. #6
    Местный
    Регистрация
    05.04.2012
    Адрес
    Мурманск
    Сообщений
    1,756

    По умолчанию

    Цитата Сообщение от kiselev953 Посмотреть сообщение
    Дифф за 2 рубля?
    ну за три

  7. #7
    Местный
    Регистрация
    28.06.2011
    Адрес
    Тула
    Сообщений
    4,047

    По умолчанию

    как сложно читать форум...
    http://turbo-quattro.com/showthread....-%D0%B0%D0%B0n

  8. #8
    Новичок
    Регистрация
    29.09.2015
    Адрес
    Ростов
    Сообщений
    10

    По умолчанию

    У меня он нормальный, я хочу найти такой же и переделать, потом провести тест на авто

  9. #9
    Местный
    Регистрация
    04.10.2011
    Адрес
    Луга
    Сообщений
    1,252

    По умолчанию

    я заваривал, но это плохо закончилось))))

  10. #10
    Местный
    Регистрация
    04.10.2011
    Адрес
    Луга
    Сообщений
    1,252

    По умолчанию

    есть контора российская которая делает нечто подобное, использует шарики в своих диферах..

  11. #11
    Местный
    Регистрация
    26.05.2012
    Адрес
    Кемерово
    Сообщений
    134

    По умолчанию

    Цитата Сообщение от toluk Посмотреть сообщение
    я заваривал, но это плохо закончилось))))
    Чем закончилось?)

  12. #12
    Местный
    Регистрация
    24.01.2007
    Адрес
    Unfortunately here
    Сообщений
    9,186

    По умолчанию

    ​все давно придуман..диффы с бОльшим процентом перераспределения момента между осями...полд газом должен быть более заднеприводный характер управляемости







    Differential: Asphalt-Eating Traction

    STaSIS differentials give you a big bang for your buck, increasing traction and improving handling to significantly enhance your vehicle’s performance. Our differentials automatically adjust power to all four wheels, delivering torque where you need it and when you need it so that you can put power to the ground for real-world performance gains from the engine enhancements you already have.
    For all-wheel-drive (AWD) vehicles, our high-bias torsen center differential improves the factory’s 2:1 and 4:1 torque distribution ratios, and can reach up to 6:1 depending on driving conditions. Our differential can deliver up to 88 percent of the available power to the wheels that need it most, translating to a significant reduction of wheel spin. This capability changes how your vehicle approaches each part of a turn by transferring power to the front or rear of the car as necessary:

    • Hard braking leading into a turn—Car acts like a front wheel drive. Wheels turn independently and car control is improved.


    • Mid corner, throttle on—Car acts like an all wheel drive. STaSIS differential delivers equal amounts of power to front and rear wheels. This maximizes grip, allowing more power to be applied at this stage of a turn.


    • Corner exit, hard acceleration—Car acts like a rear-wheel-drive car. Front wheel slip is reduced because the STaSIS differential delivers up to 88% of the engine torque to the rear wheels where the most traction is.

    For front-wheel-drive cars, our torque biasing front differential offers a dramatic performance improvement over the stock open differential. The STaSIS differential puts power to the ground more effectively, shifting torque to the side of the car with greater traction. This minimizes wheel spin, reducing torque steer under straight-line acceleration and minimizing under-steer when exiting corners. By more effectively using the grip of both front tires, the vehicle can apply more power to the ground before reaching the limits of wheel spin or traction control, providing more real-world acceleration from the increased power available.
    For AWD enthusiasts who want the ultimate more-power-to-the-ground vehicle, you can also add our limited-slip rear differential. This differential optimizes traction across the rear wheels, allowing the center differential to distribute even more power to the rear and providing the ultimate in acceleration for high-hp AWD vehicles. Vehicles equipped with STaSIS center and rear differentials have won nearly every professional competition in North America and continue to win the hearts of journalists and enthusiasts alike, due to their balanced power handling and dramatic corner exit acceleration.

    http://www.stasisengineering.com/products/differential


    Последний раз редактировалось dimo61; 01.10.2015 в 00:13.

  13. #13
    Местный
    Регистрация
    04.10.2011
    Адрес
    Луга
    Сообщений
    1,252

    По умолчанию

    Цитата Сообщение от nelegal1984 Посмотреть сообщение
    Чем закончилось?)
    срезало гранату переднюю правую, и машина стала заднеприводной)) из за этого оборвало кланана на 4м цилиндре))))

  14. #14
    Местный
    Регистрация
    01.03.2009
    Адрес
    г. Воронеж
    Сообщений
    3,548

    По умолчанию

    Цитата Сообщение от toluk Посмотреть сообщение
    срезало гранату переднюю правую, и машина стала заднеприводной)) из за этого оборвало кланана на 4м цилиндре))))
    Связи что-то совсем не улавливаю

  15. #15
    Местный
    Регистрация
    01.03.2009
    Адрес
    г. Воронеж
    Сообщений
    3,548

    По умолчанию

    на 4F кузове торсен не симметричный, 60 зад 40 перед, веселее ездить с ним, особенно зимой.

  16. #16
    Местный
    Регистрация
    04.10.2011
    Адрес
    Луга
    Сообщений
    1,252

    По умолчанию

    Цитата Сообщение от Vetal_36 Посмотреть сообщение
    Связи что-то совсем не улавливаю
    турбина была огромная и на заднеприводе раздувалась позже, сместили отсечку на 8500))) и всё)))))

  17. #17
    Местный
    Регистрация
    24.01.2007
    Адрес
    Unfortunately here
    Сообщений
    9,186

    По умолчанию

    Цитата Сообщение от toluk Посмотреть сообщение
    сместили отсечку на 8500))) и всё)))))
    на гидрокомпенсаторах? на каких валах?

  18. #18
    Местный
    Регистрация
    12.06.2013
    Адрес
    липецкая обл.Елец
    Сообщений
    2,046

    По умолчанию

    ананюги

  19. #19
    Местный
    Регистрация
    04.10.2011
    Адрес
    Луга
    Сообщений
    1,252

    По умолчанию

    Цитата Сообщение от dimo61 Посмотреть сообщение
    на гидрокомпенсаторах? на каких валах?
    всё сток было, только шатуны от бмв и поршни от 12)))))

  20. #20
    Новичок
    Регистрация
    29.09.2015
    Адрес
    Ростов
    Сообщений
    10

    По умолчанию

    Цитата Сообщение от dimo61 Посмотреть сообщение
    ​все давно придуман..диффы с бОльшим процентом перераспределения момента между осями...полд газом должен быть более заднеприводный характер управляемости







    Differential: Asphalt-Eating Traction

    STaSIS differentials give you a big bang for your buck, increasing traction and improving handling to significantly enhance your vehicle’s performance. Our differentials automatically adjust power to all four wheels, delivering torque where you need it and when you need it so that you can put power to the ground for real-world performance gains from the engine enhancements you already have.
    For all-wheel-drive (AWD) vehicles, our high-bias torsen center differential improves the factory’s 2:1 and 4:1 torque distribution ratios, and can reach up to 6:1 depending on driving conditions. Our differential can deliver up to 88 percent of the available power to the wheels that need it most, translating to a significant reduction of wheel spin. This capability changes how your vehicle approaches each part of a turn by transferring power to the front or rear of the car as necessary:

    • Hard braking leading into a turn—Car acts like a front wheel drive. Wheels turn independently and car control is improved.


    • Mid corner, throttle on—Car acts like an all wheel drive. STaSIS differential delivers equal amounts of power to front and rear wheels. This maximizes grip, allowing more power to be applied at this stage of a turn.


    • Corner exit, hard acceleration—Car acts like a rear-wheel-drive car. Front wheel slip is reduced because the STaSIS differential delivers up to 88% of the engine torque to the rear wheels where the most traction is.

    For front-wheel-drive cars, our torque biasing front differential offers a dramatic performance improvement over the stock open differential. The STaSIS differential puts power to the ground more effectively, shifting torque to the side of the car with greater traction. This minimizes wheel spin, reducing torque steer under straight-line acceleration and minimizing under-steer when exiting corners. By more effectively using the grip of both front tires, the vehicle can apply more power to the ground before reaching the limits of wheel spin or traction control, providing more real-world acceleration from the increased power available.
    For AWD enthusiasts who want the ultimate more-power-to-the-ground vehicle, you can also add our limited-slip rear differential. This differential optimizes traction across the rear wheels, allowing the center differential to distribute even more power to the rear and providing the ultimate in acceleration for high-hp AWD vehicles. Vehicles equipped with STaSIS center and rear differentials have won nearly every professional competition in North America and continue to win the hearts of journalists and enthusiasts alike, due to their balanced power handling and dramatic corner exit acceleration.

    http://www.stasisengineering.com/products/differential


    Видел я это, цена совсем не устраивает, решено делать такой же как буржуйский 4:1

 

 

Ваши права

  • Вы не можете создавать новые темы
  • Вы не можете отвечать в темах
  • Вы не можете прикреплять вложения
  • Вы не можете редактировать свои сообщения
  •  
Back to top